woensdag 27 maart 2013

Wij maken zelf de lente!

Als het buiten kil en guur weer blijft, maken wij binnen gewoon zelf de lente!

Begin deze week lag er weer sneeuw, en ik ben er nog in uitgegleden ook!
Ik heb deze week met de kinderen alvast een hoop zaadjes gezaaid. Ze helpen met het vullen van mijn 'paper pots' met zelf-gemaakte zaaigrond: eigen compost gemengd met zand. Het bovenste laagje in de potjes heb ik gesteriliseerd in de microgolf, in de hoop dat er dan niet te veel onkruid opkomt en ik goed het onderscheid kan maken tussen mijn zaailingen en onkruidjes.

Aan de keukentafel aan het werk.

Concentratie...

Niet morsen!
 Dat was maandag. Vandaag hebben we geschilderd, ik heb kaartjes gemaakt, geïnspireerd op een mooie tekening van Marieke.
Marieke haar tekening.

Mijn kaartje voor Jo.

Pieter zijn lente-schilderij.

Mijn kaartje om Thijs, het eerste kindje van An en Tom welkom te heten.
Tot voor kort tekende ze enkel juichende mannetjes, omdat dat het enige was dat ze kon, zei ze. Nu begint ze plots vanalles te tekenen en nog heel mooi ook! Hopelijk brengen de volgende weken wat zachter en droger weer, zodat ik toch iets kan doen in de tuin. En zodat Willem kan beginnen aan mijn verjaardagscadeau: een kippenren!
Mijn sla-zaailingen van vorige week komen al goed op.

Op deze is het nog even wachten.

De vensterbank is klaar voor Pasen, en voor de lente.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten