zondag 19 mei 2013

Weekendje Maastricht met z'n tweeën.

Willem en ik zijn er een weekendje tussenuit geweest, naar Maastricht. We hadden van Ann en Cedric een bon gekregen voor een ontbijt mét de bijkomende belofte dat we de kinderen een weekendje bij hen mochten afzetten. En dat hebben we dus gedaan. We hebben van vrijdag tot zondag gelogeerd in het "Grand Hotel de l'Empereur". Ik had gekozen omdat het dicht bij ons ontbijt-adres lag, en omdat het een zwembad heeft. Moest het weer tegenzitten, dan konden we genieten van een zwempartij 's morgens, 's middags en 's avonds.Maar het weer viel heel goed mee. Zaterdag hebben we na het zwemmen en een lekker ontbijt veel gewandeld: langs de rommelmarkt naar het VVV en een l'Occitane boetiekje waar we onszelf verwend hebben. Dan naar een boekenwinkel in een oude Dominicaner kerk. Naar het Vrijthof en de Sint Servaas basiliek, die we na een lekkere lunch (asperges!) bezochten met een bevlogen gids. Toen we terug buitenkwamen waren de zon en alle inwoners van Maastricht wakker geworden en hebben we een terrasje gedaan en een wandeling langs de vestingen gemaakt. Onderweg kwamen we een tweedehands winkeltje tegen waar we een kinderwagen, een Suske en Wiske strip, een eendje voor oma Julia en Jacky Chan DVD's voor Willem vonden. Na nog een stop langs de Albert Hein om voorraad in te doen en een lekkere pasta op een terrasje naast de kerk/boekenwinkel namen we de bus terug naar het hotel. Daar kon Willem films kijken en ik slapen. De volgende dag zijn we nog even naar het vestingpark geweest, waar ik er aan dacht van toch enkele foto's te maken.

Dikke kus!

We zijn toch een mooi koppel, al zeg ik het zelf.

Wat is er groter, mijn buik of de Hellepoort?

Mmmm, de buik, denk ik.

Nog eens samen op de foto.
Die Hellepport kan je geloof ik elke namiddag bezoeken. Het zou iets leuks zijn om eens met de kinderen te doen, als we daar in de buurt deze zomer samen op vakantie zijn. De wallen en het park errond zullen ze ook wel appreciëren, denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten