zaterdag 21 december 2013

Begin van een kerstgeschenk voor mijn mama.

Dit mini-quiltje heb ik gemaakt voor mijn mama haar kerstgeschenk. Het melk-kannetje vond ik in de kringloop-winkel. Het lijkt heel erg op een geliefd kannetje van mijn ouders waarvan het teutje gebroken is en dat dus niet meer voor de melk kan dienen.

De kleuren passen mooi bij elkaar, niet?

Ik ben nu bezig aan een groter quiltje, volgens het homeward bound motief, 73 stukjes voor 1 blok: leuk!

Het motief is 'maple leaf'. Het bestaat enkel uit vierkanten en driehoeken (plus een beetje appliqué voor het steeltje), maar doordat het diagonaal loopt is het heel levendig. Als je er verschillende blokken maakt, geeft het echt een dwarrelend effect. Ik vind de paarse kleur heel mooi, ik zou een hele quilt in deze kleuren + oranje wel kunnen appreciëren.

Mama kreeg al eerder een tussen-maatje quiltje. De bedoeling is dat het setje van drie kan dienen als beschermend tussenlaagje wanneer mama haar pannen met anti-aanbaklaag op elkaar stapelt in de kast (dus om te verhinderen dat de bodem van de pan bovenop, de anti-aanbaklaag van de pan eronder krast).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten