maandag 9 december 2013

Eén project klaar, nog zo'n 99 te gaan...

Mijn kousen zijn af! Ik heb me een tijd geleden voorgenomen om eerst wat lopende zaken af te werken alvorens nieuwe projecten te starten en ik heb toch al één ding afgewerkt: mijn 'bessen-kousen'.

Bijna af... Mijn 'duffelzakje/breizak' is echt helemaal af. En ergens heb ik foto's van de laatste stappen, zodat ik eens mijn duffelzak-tutorial kan afwerken en dan de tas in een groter formaat maken als logeertas voor elk van mijn 4 kinderen. De stof voor die van Marieke is al geknipt, dus dat is ook een lopend project dat ik moet afwerken voor ik iets nieuws begin... dit lukt nooit.

Ja, het lijkt misschien gek, maar ik geef mijn zelf-gebreide kousen namen. En deze zijn dus mijn 'bessen-kousen', omdat de kleuren aan bessen doen denken. Tja, de namen die ik verzin zijn ook niet echt origineel. De zachtpaarse kousen, volgens het patroon voor 'lavender socks' zijn mijn 'lavendel-kousen'. Ha!

Helemaal af!

Bij mijn eerste paren was ik nog iets origineler: mijn grijzige kousen zijn 'winterlucht' en die in bruin, rood, roos en oker tweed kleuren zijn mijn 'warme' kousen. Het volgende project dat ik zou willen afwerken zijn de lakentjes voor Jan, mijn petekindje. Ik moet er nog maar één maken, met olifantjes erop, en nog 2 hoeslakentjes omzomen. Als hij dan wat ouder is, maak ik van de lakentjes dekbedovertrekjes, zoals ik voor Lucas deed met lakentjes die mijn oma borduurde. Die zal ik ook nog eens in een 'uit de oude doos' post moeten tonen.

Op een bolletje rollen en in de kast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten