maandag 28 juli 2014

Peter Fox finished!

I finished this little fox just in time. Yesterday we went to fetch his new master, my eldest son Pieter, from his Boy Scouts camp in Macon, in the far South of Belgium, almost in France. He seems to have had a good time, though I'm sure we'll hear more as time goes by.

Hallo, ik ben Peter DeVos!

I had a lot of fun making this little guy, even though there is a lot of seaming to do.

Dit is mijn andere kant.
 Pieter mocht de naam kiezen, en koos Peter, want 'zo lijkt het dat de vos familie is van mij'.

A detail of the leg attached to the body, so it looks as if it's knitted in one piece.

Ik heb al een vosje voor Marieke op de naalden staan. Die zal Aurora heten, en krijgt een regenboog-onderbroekje.

In mijn zwembroek/onderbroek

Mijn achterkant is ook mooi.

Detail van de broek, met gaatje voor de staart.

Detail van de mouwinzet (dit moet je niet zomen, je breit de mouwen in één keer aan de voor-en achterpanden).

Klaar om op avontuur te gaan met mijn nieuwe vriend, Pieter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten