maandag 26 januari 2015

Wardrobe Architect Week 9 - Capsule Wardrobe

Ja, ik heb eerst week 10 van de Wardrobe Architect Challenge gedaan, en dan pas week 9, zo kon ik mijn garderobe meteen in kleur maken.

Week 7 en 8 ben ik snel overgegaan. Week 7: ik zie graag solids (volle kleuren) én prints (motiefjes). Ik kies tegenwoordig weinig kleding in volle kleuren omwillen van de kinderen. Of beter gezegd omwille van de vuile handjes, plakkerige snoetjes en snotterige neusjes van de kinderen! Op een drukke print zie je namelijk minder snel vlekken en vegen, zo simpel is het. Mijn haar en make-up (week 8), daar valt niet veel over te zeggen. Ik kom meer dagen buiten zonder make-up als met, en daar voel ik me goed bij. Als ik al schmink gebruik, is het een beetje eye-liner en oogschaduw. Mijn haar zit meestal in een staartje, hoewel ik het vorige maand eens liet knippen zodat ik het ook los kan dragen en dat bevalt me wel. Nu ben ik nog op zoek naar een shampoo die het droog, kroezerig aspect een beetje onder controle kan houden, zonder het zwaar en vettig te maken.
Ik weerhield uiteindelijk 3 silhouetten voor mijn capsule: met tuniek, rok en broek. Om daar 20 kledingstukken van te maken, ging ik heel analytisch aan de slag, met een overzichtelijk schema, zoals op de blog van IntoMind wordt uitgelegd. 
De voorbereiding voor mijn capsule, in Paint.
Daarna ging ik weer aan de slag in Polyvore, om al de vierkantjes in mijn schema om te zetten in echte kleren. Dat lukte vrij goed, hoewel het weer niet gemakkelijk was om me te beperken tot 20 stuks. Maar het is natuurlijk niet omdat je een capsule maakt, dat je geen andere kleren meer mag hebben of aandoen, denk ik dan maar.

Capsule spring/summer 2015
Mijn polyvore-capsule.
En nu kijk ik ernaar uit om dit schema in te vullen met mijn kleren, dingen die ik al heb, die ik nog zal kopen en vooral plannen wat ik ga maken! Dankzij deze oefening zit het erin dat ik een antraciet-grijze rok zal naaien, en een khaki vestje. Zo'n fel-roos pulletje heb ik al, zelfs 2, als je mijn 'hoodie' meerekent. De bottines, sandalen en hakjes ook, maar iets ballerina-achtig ontbreekt nog, nu weet ik dat ik naar oud-roze, of grijze exemplaren op zoek moet.

Als extraatje heb ik nog geprobeerd een paar outfits samen te stellen vanuit deze capsule. Ik heb er nog oorringen en sjaaltjes aan toegevoegd. Ik heb ze in aparte posts gezet omdat ik niet weet hoe ik ze samen in één post kan krijgen deze post al lang genoeg is zo!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten