vrijdag 13 februari 2015

Ziek

Ik ben al 2 weken ziekjes... Gisteren was ik zo moe dat ik een vergadering oversloeg om thuis een uurtje te gaan slapen. Mijn lieve collega's stelden spontaan voor om mijn consulten van vandaag over te nemen en dus heb ik vandaag veel gerust: eerst in de zetel beneden en dan in bed boven. Zo kon Natalia, onze kuisvrouw, haar werk doen. Nu ben ik op en zit ik in een winterzonnetje een borduurseltje te doen, en Gardener's Worlds van vorig jaar te kijken op YouTube. Ziek zijn is echt niet leuk, maar als ik even mijn spier/hoofd/oor/keelpijn vergeet, is dit toch een beetje gezellig.

Printemps romantique...
 Het borduurseltje maakte ik op een overschotje van de tuniek die ik aan het maken ben. Ik had niet echt een plan, ben gewoon beginnen doodelen met draad. Even later had ik mijn tuniek en wou ik er een hartje rond en woorden. Ik dacht aan 'romantische zomer', want dat is het gevoel dat mijn tuniek oproept, met zijn kanten kraag. Maar dan in een andere taal. Japans, maar dat kan ik niet, dus Frans, dat heeft toch de naam romantisch te zijn. Maar  'été' is een veel korter woord dan 'romantique', dus werd het 'printemps'!

... omdat frans romantisch is, en été te kort!
Nog een paar bloemetjes en mijn borduurseltje is af... nu nog bedenken wat ik ermee moet doen. Iemand een idee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten